Dragostea (nu) este un făraş

-Vezi ca m-am servit din economiile tale si mi-am luat doua cauciucuri pentru masina.Trebuie s-o incalt si pe ea.Geme cam de mult.Apropo,ce vroiai sa cumperi din banii astia?o intreba pe doamna lui.

-Ii pastram pentru o pereche de pantofi si o rochie,dar nu face nimic.Rezolva-ti problemele tale,ca sunt mai urgente,eu pot sa mai astept.

-Chiar asa.Te chinui cam de mult sa-ti iei niste pantofi,dar si asa treaba ta e sa stai mai mult in casa.Nu alerg eu si pentru tine?Vad eu de unde-i pun la loc.Acum da-mi sa mananc,ca deja am intarziat cu masa.Dar repede

-Imediat,in doua minute,se zori ea.

-Cat mananc eu,sa-mi faci pantofii,ca am o intalnire de gradul zero.Si perie si costumul.Uita-te si pe discursul meu si vezi daca sunt greseli de acord,ca tu esti mai scolita.La sedinta asta trebuie sa le arat cine sunt si de ce sunt in stare.Gata masa?

-Gata poti veni.Am o surpriza pentru tine,il intimpina ea cu un zambet.

-Normal.Suc natural de fructe proaspete.Mersi.Uite,de aceea nu te las sa iesi din casa.N-ai mai avea timp sa faci atatea minuni daca ai avea serviciu.Sa nu uit:maine sa te duci sa-mi iei salariul de la institutie,ca voi pleca trei zile in delegatie si sa nu mai pierd eu vremea cand ma intorc.E clar?

-Asa am sa fac,zise ea cu o dispozitie servila.

-Dar,ne-am inteles:nici o cheltuiala din ei!De fapt nici n-ai facut asta niciodata,dar re[etitia e mama invataturii.Dupa aceea,inapoi acasa,ca n-ai de ce sa pierzi vremea prin magazine ca altele,care n-au nici o treaba.Ah,am spart vaza de cristal de la mama-soacra!Ti-am spus sa nu o pui pe margine ca o ating si se sparge!Iti place ce-am facut?ia farasul si strange cioburile.Daca vine pe la noi mama-soacra,cred ca iti vei recunoaste greseala.Hai,strange cu grija sa nu patesc vreun necaz.

-Rezolv imediat.Tu du-te si mananca sa nu intarzii.

Cu matura in mana si cu farasul rosu,se opri in fata cioburilor risipite.Un gand o starfulgera:

,,Eu sunt ca farasul acesta rosu.Strang toate cioburile si mizeriile din casa si pe cele ale celui de langa mine.Da,asa sunt!Ba nu!Doar dragostea face asta.E datoria ei sa stranga tot ce nu-i bun”,se corecta doamna ,,vinovata”.

-Ce,nu mai stii sa maturi?o trezi la realitate domnul cel grabit.

-Ba da,dar ma gandeam la ceva,sopti ea.

-Lasa-ma pe mine sa gandesc,iar tu fa ce-ti spun eu!Vrei sa calc in cioburile astea si sa fac vreo infectie de sa ma tina vreo cateva saptamani sau luni la pat?Se duce toata casa de rapa si e vai de tine!rosti el ca o sentinta posibila.

-Am grija sa nu se intample nimic rau,cat sunt eu aici.Am un faras bun care strange totul.Si intelese doar ea.

SCURT-CIRCUIT

-Doamna draga,ce se intampla?Cum se poate ca la ora asta mancarea nu e pe masa?Am venit eu prea devreme?o aborda el indignat.

-Nu dragule,e exact timpul  pe care il stii tu.Dar am o problema.Am primit un tefefon de la o veche prietena si acum ma duc sa-mi calc rochia,sa ma intalnesc cu ea.Pune-ti tu in farfurie si serveste-te singur.

-Da,dar nu s-a mai intamplat pana acum!Si nici salata nu e facuta,intra el in deruta.

-E simplu.Uite razatoarea,iar morcovii si varza ii gasesti in balcon.Te descurci tu.

-Dar nu pricep.Doar tu nu ai prietene pana acum,iar iesirea asta e fara rost!

-Ba este cu mare rost.Vechea mea prietena mi-a facut o oferta de un serviciu,si de saptamana viitoare voi avea si eu un rost in afara casei,spuse ea cu o licarire de bucurie pe fata.

-Nu se poate!Dai peste cap toata organizarea  casei.Cine mai are grija de toate treburile caminului?se uimi el.

-Si eu,dar si tu.Va fi un parteneriat,spuse ea voiasa.

-Ce-i acela?Nu cumva trebuie sa mergi la un doctor?se ingrijora el.

-Ba da,pentru vizita medicala ,care imi trebuie la noul servici.

-Nu asta vreau sa spun.Pentru un control mai amanuntit,incerca el sa sugereze.

-Nu e nevoie.Totul e normal.Cineva mi-a facut o investigatie amanuntita si acum ma aflu pe directia cea buna,ii arata o Carte cu coperte de piele pe care scria:BIBLIA.

– Dar tu erai mereu ocupata!Tu nu aveai timp de asa ceva!De unde proecuparile astea si ideea de a avea un serviciu?Nu ai destule de facut in casa?De ce te complici?

-Si o sa fiu si mai departe plina de activitati!Dar o sa am un serviciu si asa o sa mai iesim si noi la munte sau la mare.De doisprezece ani nu stiu decat casa,curatenie,mancare,spalat,calcat.Le combinam,dragule!

-Si cu mine cum ramane?spuse el,abia respirand.

-Vei fi mai onorat de-acum.Vei descoperi noi satisfactii.Chier,sa maturi in bucatarie,ca astazi nu am avut timp.Nu uita sa cumperi un alt faras,ca pe cel rosu l-am calcat in picioare si s-a crapat.Si sa fie albastru.Totusi e bine sa stii ca…

DRAGOSTEA NU ESTE UN FARAS!

George Uba

Scriind la acest articol m-au trecut frisoane,si cred ca ma intelegi care e problema.

Daca nu esti inca casatorit,ai MARE GRIJA,si intelege lucrul ca DRAGOSTEA NU ESTE UN FARAS…Citeste si tu Cartea,si vei avea intelepciune data de sus si spune si tu impreuna cu EDENUL CERESC:,,Increde-te in Domnul din toata inima ta si nu te bizui pe intelepciunea ta”.

12 comentarii (+add yours?)

  1. salvatdeisus
    Aug 21, 2008 @ 19:32:42

    da foarte adevarat, sunt de acord, uneori dragostea chiar este considerata un faras. dar stii ma intreb de ce de cele mai multe ori mai mult dragostea unei femei este luata drept acest exemplu, oare si noi ne oferim dragostea noastra asemeni unui faras pentru cel care ne este partener de viata?

    Răspunde

  2. Balauca Claudia
    Aug 21, 2008 @ 20:22:02

    Ce e de facut ca dragostea noastra sa nu fie privita ca un faras?
    Nu sunt feminista,exista si femei care privesc dragostea ca pe un faras si isi considera partenerii precum un faras…dar sunt cazuri rare…
    E bine sa fi umila,dar sa nu fi considerata un faras…cazul de sus mi s-a parut strigator la cer…ma furnica pielea cand scriam despre vaza de cristal sparta si toate cele…
    Eu lupt sa nu devin un faras,decat asa mai bine SOLO…e bine ca intr-un camin munca sa fie impartita,nu el sa doarma si tu sa stai pana la 1 noaptea obosita de la servici ca sa pui casa la cale…si el sa citeasca ziarul…
    Ce bine ca avem busola Cuvantul Domnului care ne fereste de alegeri gresite daca studiam si aplicam in viata de zi cu zi,ce bine ar fi daca fiecare tanar s-ar gandi sa caute sfat de la Domnul,asa cu siguranta DRAGOSTEA nu ar mai fi privita precum un faras.Intelepciunea de la Domnul ne poate asigura sa avem parte de o dragoste adevarata si impartasita,numai sa o cautam…

    Răspunde

  3. costin84
    Aug 22, 2008 @ 08:12:30

    Realist articol,insa fetelor,doamnelor,uitati un lucru.Voi insiva creeati un astfel de comportament,prin felul vostru de a fi si prin tolerarile date sotului sau prietenului.Comunicare este zero si de dragoste nu mai vorbim,caci in astfel de cazuri nu se mai regaseste.Ca si cuplu nu sunte-ti UNUL cum se zice.
    Coeziunea e inexzistenta si convietuirea nu poate fi posibila in astfel de cazuri.
    Sincer nu sunt deacord cu barbatul din articol,cei care gandesc ca el,mai bine s-ar uita mai bine la ei si la comportamentul lor,la ce-si doresc de la viata ,de la o relatie si sa analizeze bine.
    Fetelor,iubiti ca sa fiti iubite,respectati ca sa fiti respectate,si daca nici asa nu merge,atunci nu va ingrijorati caci mai sunt destui baieti care stiu sa respecte,sa pretuiasaca,sa fie langa cel iubit la greu si la bine,sa iubeasca,sa ofere tandrete si afectiune cat si stabilitate si intelepciune intr-o relatie.

    Răspunde

  4. costin84
    Aug 22, 2008 @ 08:15:29

    Bravo Claudia,ai atins un subiect sensibil care ma intereseaza,sincer imi displac lucrurile care se intampla azi intr-o relatie si o sa urmaresc articolul sa vad parerea tinerilor.

    Răspunde

  5. Balauca Claudia
    Aug 22, 2008 @ 08:32:24

    Interesanta parere,Costin,o gandire buna in privinta cazului de mai sus.
    In Biblie intalnim texte ca:,,Fiecare din voi sa nu-si caute foloasele lui,ci la foloasele altora ‘.Filipeni 2,4;si in 1Corinteni 10,24 spune:,,Nimeni sa nu-si caute folosul lui,ci fiecare sa caute folosul altuia”.
    Cum putem sa aplicam aceste texte la situatia de mai sus?Oare trebuie sa fim farasul persoanei de langa noi?

    Răspunde

  6. Blueyes
    Aug 22, 2008 @ 08:46:37

    Cazul prezentat nu imi pare deloc realist… Tonul pe care vorbeste el, toleranta ei de 12 ani? Asa ceva se intampla probabil doar in unele familii adventiste ;)) unde e clar ca el are o viziune gresita asupra rolului fiecaruia intr-o casatorie.

    In schimb, in lume iti spun eu sigur ca asa ceva mai gasesti un caz dintr-un milion… desigur ca fac referire la generatiile mai tinere nu la alea care au ramas undeva blocate inainte de ’89

    Răspunde

  7. Balauca Claudia
    Aug 22, 2008 @ 10:28:26

    Zici ca nu e un caz realist…hmm…pai cum sa fie realist cand traim intr-o lume care e pe dos…astazi nu mai exista casatorie…astazi exista concubinaj…cine mai tine cont de Scriptura?Astazi exista multe…ne probam inainte de casatorie..ca nah…daca nu ne potrivim apoi si trebuie sa divortam…asa gandesc tinerii de azi…si e dureros si dezastruos….
    Si daca zici ca nu e realist sa rabzi 12 ani…si nu sunt realiste tonurile…si spui ca adventistii au o viziune gresita despre casatorie?Atunci cei din ,,lume”cum ai spus tu zici ca sunt realisti..cand stau impreuna de proba…cand sunt libertinii de dupa relovutie?Eu nu numesc asta realism…o numesc depravare…
    Nu toti barbatii adventisti gandesc ca precedentul…si nu toate femeile adventiste devin faras…a fi adevntist inseamna a fi asteptator al revenirii Domnului Hristos,cei cere fac asa precum in cazul de mai sus…nu sunt adventisti sunt AVENTURISTI…sau sunt,dar doar cu numele…si nu exista padure fara uscaturi…
    Eu zic ca e foarte real cazul pentru ca acest caz se potriveste la orice confesiune,si la orice varsta de cupluri…
    Generatiile de dupa 89′ sunt nerealiste…democratia a adus cu ea libertatea…si din cauza acesta credem ca putem sa facem orice…si intr-un final concluzionam ca ne-am distrus viata…azi cu unul maine cu altul…aia nu m-ai e viata….mai bine vorbesc cu un baiat 1 an,2,3 si in acest timp il cunosc…si apoi ma decid…dar asta nu implica relatii premaritale…si toate cele,decat sa fiu la fel ca toti din acesta generatie…o generatie in sclavia placerilor libertatii.

    Răspunde

  8. Blueyes
    Aug 22, 2008 @ 11:06:20

    Exemplul nu e realist pt ca azi nici o femeie nu mai e asa de toleranta 12 ani…nici o femeie nu mai permite un asa comportament depalsat din partea unui barbat. asta am incercat sa iti zic…

    De unde oi fi dedus tu ca eu cred ca azs au o viziune gresita asupra casatoriei ? :O

    Răspunde

  9. Alex
    Aug 22, 2008 @ 15:18:47

    stilul articolului este f f f asemanator cu cel in care scrie George Uba. bv.. e f frumos

    Răspunde

  10. Balauca Claudia
    Aug 22, 2008 @ 17:19:25

    Nu e ,,f f f asemanator” Alex,e f f f identic:))

    Mi-a placut foarte mult,si am zis sa nu tin pentru mine,e un adevar prea adevarat si demn de luat in seama,zic eu…

    Răspunde

  11. costin
    Sep 01, 2008 @ 10:52:14

    Doar atat ?!? Ma asteptam ca tinerii sa-si dea cu parerea mai mult asupra acestui aspect.Pacat,si Claudia fai mai multa reclama,nu-l lasa aici uitat.E un articol tare si neaparat trebuie sa mai aduni commenturi sa vedem parerile oamenilor
    Oameni buni,parerea voastra conteaza

    Răspunde

  12. Balauca Claudia
    Sep 01, 2008 @ 17:15:20

    Ce putem face ca dragostea sa nu devina un faras?

    Răspunde

Lasă un răspuns

