CE ne impiedica sa comunicam EFICIENT? (II)

Ai folosit vreodata expresii de genul ,,Nu asta am vrut sa spun”; ,,Se pare ca nu intelegi despre ce este vorba” ?

Bariere in comunicare exista si in relatia profesori-elevi.

Uneori se impun anumite argumente logice ,,Daca aseara ai fi invatat la limba romana,ai fi putut si tu sa iei o nota mai mare la lucrarea de astazi.”Elevul spune:,,Nu am invatat pentru ca nu am inteles ce ne-ati predat” sau ,,Daca ne-ati fi explicat mai bine as fi inteles…”

O alta bariera este oferirea de solutii.,,Daca as fi il locul tau,mi-as cere scuze(profesorul) sau ,,Pe Gelu de ce nu il sanctionati?Sa ii scadeti nota la purtate!”(elevul)

Profesorii se volosesc deseori de moralizare ,,Cum ati putut sa lipsiti de la ora mea?Ar trebui sa va cereti scuze!”

O alta bariera este folosirea amenintarilor ,,Daca nu iti faci temele vei fi ascultat la ora!” Comportamentul rebel al multor elevi se impune si prin folosirea amenintarilor.,,O sa vedeti dumneavoastra!”

Comunicarea eficienta este impiedicata si de tendinta de a judeca.,,Nu inveti suficient.Nu te straduiesti!”Iar elevi isi vor judeca profesorii de subiectivitate,neprofesialism sau lipsa de tact pedagogic.

Comunicare dintre profesori si elevi are de suferit si din cauza la recurgerea la ordine.,,Faci ce spun eu!” dar si din cauza insultei.Atunci relatiile sunt incordate,tensionate,ratiunea,respectul nemaiputandu-si spune cuvantul.

Am avut si eu parte in scoala de conflicte cu profesorii(mai mici,dar au fost).Imi aduc aminte odata la o ora de muzica in generala,se faceau repetitii la o melodie…si toti cantau: ,,Iepurasul vrea laptuci,vrea laptuci,vrea laptuci…vrea mai multe sa-i aduci…etc.” Am tot repetat,pana in cele din urma am rabufnit in ras eu si colega de banca…tot cantand de iepurasul cu laptucile lui…Atunci,(parca o vad si acum pe doamna profesoara de muzica ,avea niste unghii enorme:)) a venit catre noi si cand ne-a pleznit una dupa ceafa…radeam cu lacrimi,ea urla la noi…noi rosii ca sfecla,si de ras si de rusine:)) De atunci am fost cea mai cuminte eleva:)) mi-a sarit pofta de ras;))

Se pot media problemele dintre profesori si elevi?

Cine sa faca schimbarea,profesorii sau elevii?

Sunt cadrele didactice insuficient pregatite?Sau sunt elevii prea obraznici?

2 comentarii (+add yours?)

  1. mihaelactg
    Sep 25, 2008 @ 16:02:09

    Pentru ca am inceput sa las cand si cand cate un comentariu la cate un subiect de actualitate , am sa fac si acum acelasi lucru si anume ma voi referi strict la pregatirea cadrelor didactice.De ce spun asta? Pentru ca sunt intr-o oarecare masura sa stiu anumite aspecte din pregatirea unui profesor de clasele1-4…Deci cunosc o prietena buna cu care m-am intalnit ultima oara inainte de inceperea anului scolar 2008 si in scurtele minute pe care le-a avut la dispozitie mi-a marturisit cu oarecare parere de rau ca au fost la o intrunire cu colegiul directoral(ceva de genul) unde ,printre altele, li s-a cerut un comportament mai accesibil fata de elevi.Si atunci ma intreb: DACA LUI CA PROFESOR I SE CERE SA FACA CONCESII, ELEVULUI DE CE NU ? oricum, elevii nu mai au respectul de odinioara, nu mai au raspunderea scolii , in general…Asta este punctul meu de vedere.

    Răspunde

  2. Balauca Claudia
    Sep 29, 2008 @ 05:34:37

    Ma gandesc ca poate in vitorul apropiat voi fi si eu profesor.Doresc din toata inima sa pot comunica eficient cu invataceii mei,si ca ei sa poata lua un exemplu bun de la mine.Imi doresc sa fiu dascalul pe care eu ca eleva mi l-am dorit intotdeauna.Daca te pui in locul elevului si nu uiti ca si tu ai fost odata ca el,cred ca toate conflictele isi pot gasi rezolvarea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

