Cine vrea ciorba de bolovani?Va dau eu reteta:)

Se spune ca odata intr-un sat era saracie mare,nu mai ploase de foarte mult timp si oamenii se plangeau ca mor de foame.

Intr-o zi un batran intelept al satului i-a chemat pe sateni si le-a zis:

,,-Dragii mei,observ ca toata lumea se vaita ca nu are ce sa  puna pe masa,din cauza secetei care a venit peste noi.Uite ce va propun eu:ca sa avem ce manca o sa va invat sa preparati o ciorba de bolovani.

Satenii au zis;,,-Cum se poate asa ceva?Cum sa mancam ciorba de bolovani?”

Zambind,inteleptul a zis:

-,,Are cineva un ceaun mare?

Cineva a zis:,,Am eu!”

-Poti,te rog sa mi-l aduci?

Si taranul s-a dus acasa si a adus un ceaun mare.

Apoi le-a cerut satenilor sa-i aduca vreo trei bolovani,sa-i spele bine,sa umple ceaunul cu apa si sa-i puna acolo la fiert.

Dupa ce apa s-a fiert,inteleptul a gustat fiertura si a zis:

-,,Parca mai lipseste ceva…Are cineva pe acasa ceapa?’,la care cineva a zis:,,-Am eu!”Si s-a dus dupa ceapa.

Dupa ce a pus si ceapa,iar a gustat cioarba de bolovani,si a zis:

..-Parca tot mai lipseste ceva…Poate sa aduca cineva morcov?Iar cineva a spus:,,Aduc eu!Si s-a intors cu morcovul.

Fiinda adaugat si morcovul ciorba a inceput sa prinda culoare…dar parca tot mai lipsea ceva.Inteleptul a spus:,,Are cineva cartofi?Si au adus si cartofi.Dar lipseau pastaile,rosiile si putina verdeata,iar oamenii le-au adus pe toate.

Gustand ciorba,inteleptul a zis:,,Ce ciorba buna de bolovani a iesit…Dar nu putem s-o mancam goala,ne trebuie si paine si vase in care s-o punem.Si fiecare om din sat a contribuit cu ce a putut.

De atunci,indiferent ca era seceta si saracie in acel sat,oamenii gateau ciorba de bolovani,si fiecare avea ce duce la gura.

Aceasta ciorba de bolovani trebuie s-o gustam fiecare.Auzim in jurul nostru de saracie,uneori ne plangem si noi ca nu ne mai ajung banii.

Domnul ma cheama pe mine si pe tine sa mancam ciorba de bolovani,daca toata lumea ar proceda asa cred ca nu ar mai exista oameni care sa se hraneaca doar cu un pumn de orez pe zi…

Eu si tu putem fi o SCHIMBARE!

VA DORESC POFTA BUNA,SI SA-MI SPUNE-TI CUM VI SE PARE CIORBA DE BOLOVANI!

7 comentarii (+add yours?)

  1. Alex
    aug. 16, 2008 @ 19:33:27

    invatatura principala din aceasta pilda este ca: fiecare are pe-acasa cate ceva dar nu vor sa contribuie. Povestioara mai preciza si faptul ca in timpul noptii oamenii gateau mancarea ca nu cumva sa nu vada vecinii ca ei au. Dar batranul i-a unit si astfel nu a murint nimeni de foame.

    Răspunde

  2. costin84
    aug. 18, 2008 @ 11:23:40

    =))……mai alex,da de unde le scoti?…din baurta?,sau din creier….?..ce expilatie =))

    Răspunde

  3. costin84
    aug. 18, 2008 @ 11:26:40

    ………da,adevarat este.dar nu e mai usor sa vina totul la botul calului ?!…….ce atata chinuiala?…hai sa fim seriosi,daca cineva crede ca ii va cade din cer ceva de orice natura pentru al ajuta in puturosenia sa,se inseala.

    Răspunde

  4. Flavius
    ian. 09, 2011 @ 19:07:09

    prefer varianta marelui poet, prozator şi dramaturg român Vasile Voiculescu. defapt am ajuns aici căutând-o…… şi acum plec.

    Răspunde

  5. larysa
    feb. 08, 2011 @ 17:46:50

    ce gust are ciorba? nu e tare?

    Răspunde

  6. cosmy-cosmina-tha
    feb. 10, 2013 @ 14:23:34

    As vrea sa-i spun bunicii sa incerce dar mi-e sa nu crape ceaunul :))

    Răspunde

Lasă un comentariu